Brummelisa, Hora eller Fisk?

Brummelisa
Fisk
Grå
Gul
Hora
Jag

Det är namn som någon i sverige tydlingen är ägare till. Detta är ju inte friskt? Hur kan man med sanvete i behåll döpa sin unge till Hora? Eller Fisk? Eller över huvudtaget något utav dom andra namnen på listan? Det är som gjort för att barnen ska bli mobbade i skolan, eller alltid kommer få höra "vilket ovanligt namn, kan man verkligen heta så?" Jag heter Carolina, och jag har mött en i mitt liv som tyckte att man inte kunde heta det, att man bara kunde heta Caroline. Jag brydde mig inte så mycket mer om att han tyckte så, men tänkt Brummelisa, Grå, Hora och Fisk, att dom få höra det varje dag.

Sen finns det stackare som är tjejer som bär kill namn, dito killar som bär tjejnamn. Det kan ju inte heller vara lätt. Tänk att söka jobb, och dom vill anställa en tjej och in på jobbintervjun kommer Maria, som i själva verket är en kille och är till och med inte ensam att bära namnet Maria och vara kille. Det finns 495 stycken andra också...


Namn Kvinnor
Stefan
Adam
Anders
Lars
Sven

Namn Män
Maria
Sara
Anna
Barbro
Johanna

/ CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0