kräftskiva & korv med bröd

På Lördagen var jag på en salig blandning mat fest som skulle föreställa en kräftskiva hos Robin och hans föräldrar, med vänner. På min tallrik låg allt från kräftor och räkor, till korv med bröd och pommes frittes. Gott var det, och när det bjuds på korv med bröd äter man ju med god aptit! Det blev sång för fulla muggar blandat med gitarrspel. För vissa blev dock snappsarna för många och barnen undrade om hon hade blivit magsjuk, "aaa, det var nog något fel på en räka" säger ena ungen. det tyckte jag var ett gulligt förslag på vad som kunde ha hänt. Om det vore räckornas fel säger jag bara... Nåväl. Victor, Viktor, Frida, Christian, Robin och Jag sprang bokstavlingen ner till bussen och åkte in till stan. Robin och Co. gick till korgen och jag lade som vanligt svansen mellan benen och gick hem och väntade på att Robin hade festat klart. Halv 6 på morgonen somnade vi. Väcktes av att Johanna kom in med telefonen och chefen ville att jag skulle jobba. Jajemen, så idag har jag stekt hamburgare. Skulle egentligen bara jobba 4 timmar, men det blev 5. Upp 8 imorgon och bege sig till skolan igen.



GODNATT / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0