storbakning

Igår skulle jag och Robin göra negerbollar. Tjatade jätte länge på Robin för jag ville att vi skulle göra dom tillsammans. Tillslut fick jag upp honom ur soffan (som den soffpotatisen han är!).
-"Kakao ska vi ha..." säger Robin och tar tag i en förpackning med grova sockerbitar. Då slog det mig att jag kanske borde skitit i att tjata hål i huvudet på honom om att vi skulle baka tillsammans. Det blir nog bättre om han kollar på när jag bakar, istället. Men det gick vägen. Förutom att Robin hällde i typ dubbelt så mycket vaniljsocker än vad det skulle vara, och säger "Det är gott med vaniljsocker". eh, ja. Dom blev i alla fall bra tillslut. Men man får inte bara hålla ett öga på Robin när man bakar, utan två, annars hade allt "gott" hamnat i bollarna!


/CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0