nu kan du få mig så lätt

det är 9 dagar kvar tills helvetet bryter ut. Jag börjar skolan och ska gå tillbaka till en dygnsryttm som passar skolans tider. Nu kan jag inte göra vad jag vill längre. Nu kan jag inte ligga kvar i sängen och dra mig hur länge som helst. Nu kan jag inte stiga upp när jag vill och åka hem till Amanda och lägga mig och sola på altanen. Nu kan jag inte ligga en hel dag på saltholmen och bara känna på sommaren. Nu kan jag inte längre dra på fest mitt i veckan och komma hem i ottan. Nu kan jag snart inte längre gå i bara min vit/blommiga klänning och converse, eftersom vi går mot kallare tider. Nu kan jag inte längre skjuta upp saker, för att kanske, kanske, kanske göra dom nästa vecka, eftersom jag har sommarlov. Nu kan jag inte längre sitta på Fredriks altan mitt i natten, vara lagom full och sjunga med till Håkan Hellström - nu kan du få mig så lätt. Nu kan jag inte längre leva mitt liv som jag vill. För det är nu skolan börjar och då måste man sköta sig. Vara duktig och plugga. Det är sista året jag läser matte. Sista jävla året jag läser detta ologiska påfund! Sista jävla året jag läser Engelska. Nu gäller det bar att klara skiten, och fixa ett godkännt. Bit ihop. Plugga, och vara duktig. Plugga, och vara duktigt. Plugga, och vara duktig.



no stress, no stress, no stress / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0