jullov & julfest

JULLOV!!! detta är för bra för att vara sant. Igår gjorde jag mitt matteprov klockan 8 på morgonen. Kände mig sjukt duktig eftersom jag kom i tid. Sen gick jag hem, och la mig i sängen med Robin och sov till 1. As gött. Efter det packade jag mitt krök och fest kläder och åkte till skolan. Tur att jag kom tidigt. Alla lärare var sjukt noga med att kolla allas väskor så att dom inte hade något med sig... Själv satt vi inne på en liten toa och gjorde iårdning och och drack. Sen var det julbord med skolan. Linda och jag tog allas gravad lax och tryckte i oss. Vi hade bstämt oss för att åka till en fest i näset, men ingen var så där jätte peppad så vi satte oss på ett café och ruttnade. Tills vi tog oss i skinnet och började våran resa till Näset. Linda, linn och Anna skulle blanda drinkar i bussen i små mcdonald's muggar med sugrör. Det gick bra... tills bussen började svänga in i rondell och Anna far runt hej vilt med flaskan. När vi hoppade av blev jag typ deprimerad eftersom det spöregnade och jag hade as ont i mina fötter. Min öl hade lagt sig som en liten klump i magen och jag mådde typ illa INNAN VI ENS HADE KOMMIT FRAM TILL FESTEN. det hade liksom inte förvånat mig om jag hade som kaka på moset hade trillat på en kotte och dött. Men, vi kom fram. Sjukt trevligt var det. Jag sprang omkring och var orolig över att min väska skulle bli stulen och typ gömde den på diverse ställen och fick typ näst intill magsår när jag inte hittade den igen eftersom jag hade gömt den på ett sjukt bra ställe, (i ett låst rum). Vi dansade och hade kul. sen kom några bekanta ansikten in genom dörren. Kul att träffa några man kännde igen. Jag övertygade mig själv, på något konstigt jävla vänster, att jag kunde ta mig hem efter att sista bussen hade gått. Medans jag i min panik sprang omkring och letade efter min väska som jag hade lagt på ett smart ställe, så såg jag till att kolla någon buss jag kunde ta. 05.45 gick det in mot frölunda torg. Okej! jag var sjukt körd. Folk måste tro att jag var helt galen när jag sprang omkring som en stucken gris och frågade alla hur dom skulle ta sig in till stan. En killes pappa skulle hämta honom, så jag kunde få åka med. Jag sa att han kunde släppa av mig vart som helst i stan så jag kunde gå/ta en spårvagn hem. Men han körde mig ordagrant ända fram till dörren. Stypade i säng klockan 2. Så jävla typiskt, när man är halv full vill man bara sova. Men jag kan verkligen inte göra det. Jag sover kanske i en timma. Så vaknar jag. Sover en timme. Vaknar igen. As jobbigt.

Ringde Linda i morse för att få upp henne ur sängen och pallra sig till skolan för att hämta våra grejor i skåpen som vi hade lämnat från igår. Som alltid när jag ringer Linda när hon sover säger hon bara "MMm" i olika toner. Efter ett tag fattar jag att det inte är någon idé att prata, eftersom hon sover. Jag, Axel & Johanna promenerade längst avenyn ner till skolan. Fint väder idag. Jag hade naturlitvis satt på mig världen varmaste kläder och svettades som en jävla gris. Fick en cola, sen gick vi till Saluhallen där Johanna skulle köpa kött. Jag och Johanna stod typ och grägglade i kött disken tills jag svettades ännu mer och var tvungen att gå ut. Ikväll blir det hängmörad ryggbiff till middag. Men först ska vi baka pepparkakor! med glasyr! Som jag kommer äta upp oc hsen må as illa och ångra mig att jag ens började äta det.

förlåt för världens längsta inlägg. den enda som kommer orka läsa att det här är typ Linda. Haha, nåväl. godjul på er alla. och all ÅNGEST till dom som inte är klar med alla julklapparna, det är bara 5 dagar kvar nu.
MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer
Postat av: Liiinda

eyy du känner mig, ja läste hela. Men iaf, så har jag inte köpt julklappar än din strutt. All ångest till mig ;)

2008-12-22 @ 00:50:10
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-22 @ 00:53:21
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0