framtidens ångest

nu när jag inte har haft en iPod på typ 7000 år så ahr jag upptäkt att jag hör så mycket mer om omvärlden när man inte har någon ipod. kanske inte så konstigt, men det har gätt mig några tankeställare.
Som när jag för några dagar sedan satt på bussen på väg hem till Robin & ett gammalt par satt framför mig med käpp och hela köret. När bussen kör in vid en hållplats och passagerare börjar gå på säger tanten till sin lilla gubbe.
-"den cykeln har stått parkerad där hela veckan, och ingen har rört den. Undrar just om den har blivit stulen från någon..."
hon satt där och visste exakt vart allt hade stått. om någon hade parkerat och sedan flyttat på bilen. Allting. Kärringen måste åkt en jävla massa buss, och helt glömt bort taxi eller flexlinjen. eller så har hon inte så mycket att bry sig om förutom vad alla andra gör.
Den dagen fick jag näst intill ååångest till att bli gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0