kasta sten i glashus

Varför sårar man den man älskar?
Varför blir små irritationer stora som höghus och man blir bara mer irriterad ju högre huset blir. Man drar upp gamla sår och river tills skorpan spricker och det börjar blöda om på nytt. Bara för man inte hade någonting annat att göra en att riva upp gamla bråk? Om man bråkar för att man umgås för mycket så sitter jag som en fluga i häst skit, jag kan inte släppa taget om dig. Det kan inte gå en dag utan att jag får se dig, och om jag inte får se dig måste jag i alla fall få höra din röst. Ok, nu låter jag sjuk. men det kanske jag är. Men jag har ingen ork till att varje gång vi ses bråka om gamla skit saker.

Varför kasta sten på den man älskar. Det sitter faktiskt någonting inom mig som gör ont. Någonting som jag vill förklara för dig men det känns som om allt det jag säger rinner ut i sanden eller bara susar förbi dig och du skiter i det. Men det gör ont. Allt jag önskar är att det ska vara bra, så varför sårar vi varandra? Varför säger vi saker vi aldrig egentligen skulle mena? Varför?


image104 image103 image105

make love / carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0