greatest wish

Har verkligen svårt för att sova om nätterna. Nu sitter jag här igen, klockan börjar närma sig mot två tiden mitt i natten. Ska upp 8 imorgon, och imorgon får jag verkligen inte försova mig eftersom min prao handledare är så snäll och hämtar mig med bilen.

Jag och min älskade iPod var på stan idag. Så skönt att gå ensam ibland med musik i öronen. Jag skulle då leta efter ett portfolioalbum som jag ska lägga min foton i, men jag hittade inget. Där emot hittade jag ett linne på Gina som jag köpte. Åkte ut ända till backaplan och köpte det på Gina Tricot där, och man märker verkligen skillnaden mellan personelen inne i stan och utanför stan. Man blir bemött med ett leende och hjälpsamhet inne i stan. Men utanför stan känns det som om det är jag som är säljaren som leer och säljaren är en sur köpare. Jag vet inte. det är bara en kännsla jag har fått, efter att ha shoppat ute i partille, kungsmässan och backaplan. Har även tänkt på dessa miljontals biljettkontrolanet. Jag dör. Vadå tror att dom är ngon form av poliser? Skulle inte förvåna min om dom i framtiden skulle bära pistol. Seriöst. Hörde att dom inte får tvinga av en passagerare som inte har betalat från spårvagnen. Däremot får dom kalla på förstärkelse. Dom får heller inte ta i dig. Vilket en polis får göra. Idag såg jag värsta feta biljettkontrollmaffian på en busshållplats ute i backaplan. Dom hade poliser med sig och gick på en spårvagn för att ha biljettkontroll. Vad fan kostar inte det oss människor att det helt plötsligt ska bli polisens uppgift. Fan, lägg pengar på något vettigare!!!!


Mamma och jag var ute och promenerade en timme nu på kvällen. Vi pratade ganska mycket om mina utbildningar och framtida planer. Kom helt plötsligt underfull med att jag vill bli fotograf. Det är verkligen någonting som jag har i mig. Jag har tidigare velat bli någon form utan journalist, men det är verkligen ett yrke som jag måste kämpa för eftersom ganska mycket går emot mina odds. Som tillexempel att jag har läs- och skrivsvårigheter, då blir det ju svårare att bli journalist. Men fotot har jag verkligen i mig och jag tycker så mycket om det! Pratade även om att göra en hemsida där jag kan läppa ut min foton och hänvisa dom som jag söker jobb hos. Fast alltså nu snackar vi typ efter studenten och grejor. Men den dagen kommer ju snabbare än vad man tror... har jag märkt. Gillar inte att tiden går så fruktansvärt fort. Är i alla fall nöjd med vad jag har kommit fram till idag. Nu gäller det bara att jobba sig till att verkställa det!


 

JAG KANSKE INTE VET VART JAG SKA, MEN JAG VET ATT JAG SKA KOMMA DIT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0