grönsvart

Den segern behövde jag, även om jag faktiskt inte bryr mig så mycket längre. Men den segern satt jääävligt gött just nu. grön svart. heja, grön svart. hoppas fan på att Linn tar på sig den grönsvarta halsduken imorgon, SOM HON LOVADE.

En sak jag vill påpeka. Jag är så fruktansvärt glad och nöjd över att jag har fått världens bästa lärare i skolan. Det var precis det här jag behövde! Jag låg på botten i 9an. Jag trodde ingenting om mig själv. Jag har läs-och skrivsvårigheter, och därför har alla mina lärare i 9an trott att jag har svårt att förstå vad dom säger. Som att jag var dum ihuvudet. Som att jag inte kunde ta in saker i hjärnan och bearbeta utan att dom ska behöva prata och förklara för mig som om jag vore en bäbis?!
Jag minns en biologilektion i 9an då jag som vanligt satt längst bak i klassrummet tillsammans med Tobias och kladda i min kalender. Kommer inte ihåg vad min lärare stod och tjötade om. Kanske att löven är gröna på grund av dess klorofyll eller något annar ointressant, det hör inte hit i alla fall. När han var klar frågade han klassen om vi hängde med? Om vi förstod? Alla i klassen svarade Ja. Då han ställde som följdfråga? "Förstår du Carolina?"..... "eh, ja?".. "okej. bra. då kan alla fortsätta jobba" Som ungefär: om Carolina fattar, då fattar alla andra!? Idiot. Han vet ingenting!! Man är inte dum i huvudet över att ha läs-och skrivsvårigheter. Önskade jag hade stott på mig och sagt det till honom, inför hela klassen. Om jag kunnde spola tillbaka tiden. Då ha fan magister Blom fått känna på andra taggbuskar!

/ CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0