fördommar

satt uppe till 4 igår. Men det var det allt värt.
Pratade lite om fördommar. Det är så lätt att man sätter upp en bild om hur någon är, innan man ens har lärt känna någon. Jag hatar fördommar, men endå så finns dom där titt som tätt. Jag försöker verkligen att inte ha några som helst fördommar om någon, men jag ska inte sticka under stolen med att jag ibland har fördommar. Men det har alla ibland, mer eller mindre. Jag minns när vi började skolan så tyckte Linda att jag var en jävla bimbo, vilket är mycket roligt nu i efterhan då vi är skit bra kompisar. Anna och Linn ska vi inte ens tala om. Vi typ hatade varandra och nu är dom några utav mina närmaste vänner. Ibland tycker jag bara det är roligt med fördommar mot mig, eftersom jag minst sagt är ganska blond och ser ganska sur ut när jag är "normal" (eller hur man ska kalla det). Det är roligt att höra efter när man lärt känna någon att dom just påpekar det att dom verkligen inte trodde att jag var den personen som jag är, när dom såg mig för första gången.

När jag & Robin var i Turkiet spelade vi fotboll med några holländare och turkar. Dom sa först att jag inte borde vara med, eftersom "tjejer inte kan spela fotboll". Absolut inte för att skryta, men jag gjorde alla otroligt förvånade när jag bevisade motsatsen! En kille kallade mig för "man i en tjej kropp". Men det var bara roligt att överaska dom och bevisa att jag faktiskt, faaaktiskt var bättre än vissa killar på planen.

Nä. nu ska jag äta upp min ostmacka och dricka upp min varma oboy med grädde! tjock som jag är.
MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0