tjocka släkten

Min kusin släktforskade för något år sedan har har gjort ett stort släktträd som ligger ute på geni.com där alla har tillgång till att göra ett eget släktträd. Nåväl. Min Farfar, Arvid, föddes 1915 och var det trettonde barnet i familjen och kommer att förbli det yngsta barnet eftersom farfar Arvids mamma dör när Arvid bara är två år. Arvid får alltså växa upp utan mamma, yngsta barnet med 13 äldre syskon. Det älsta syskonet, Alvar, träffar aldrig sin lillebror Arvid, eftersom Alvar emigrerar till Amerika innan Arvid ens är född.

Här är min farfars familjefoto, men några av syskonen. Vissa hade ju som sagt emigrerat till Amerika. Och mamman hade dött långt innan detta kortet togs. I mitten längst ner sitter min farfars pappa. Alltså pappan till 13 ungar! till höger om honom sitter min farfar, Arvid. Med en vit näsduk i bröstfickan.


Mitt efternamn är ett soldat namn från 1866.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0