100 spänn & massa lek

inga komentarer till den här dagen. Uch vad den har varit rörig. Jag försov mig imorse & kom till skolan klockan 12. Möttes av arga lärare. Eller i alla fall en arg lärare. Idag hade vi i alla fall som roliga timmen, fast inom loppet av 3 timmar. Klassen delades upp i 4 grupper. Varje grupp fick 100 kr att röra sig på och 60 minuter på sig att komma på en uppgift övriga utav klassen skulle göra. En grupp gjorde en tipspromenad. En anna grupp köpte massa balonger och gjorde ett litet barnkalas med fiskdam, sånger & hela havet stormar. Våran grupp hade en lite komplicerad uppgift. Man fick en stor plastpåse per grupp och en lista på saker man skulle samla i påsen, olika saker man samlade på sig hade olika värden;

20 poäng för en pensionär
10 poäng för en elev som går i första eller tredjering
10 poäng för ett par byxor
15 poäng för en BH
15 poäng för en väggklocka
5 poäng för en glödlampa
5 poäng för en boll


listan kunde nästan göras oändlig. Allting skulle i alla fall efter att tiden hade gått ut ligga i påsen. lite roligt när en elev skulle stå påsen, dito en trea. Dock var det ingen som tog in en pensionär, lite synd. En annan grupp hade köpt finger färg som alla i klassen målade på ett stort papper som vi hade lagt på golvet. As roligt. Inte lika roligt när linda sprang omkring med grön färg över hela handen och skrämde alla till döds typ. Hon var alldeles gul och grön om knäna på hennes jeans efter att hon hade lekt omkring bland all fingerfärg. As kul i alla fall.
Åt skit mycket godis som alla hade köpt för pengarna. Jävligt udda dag i skolan. Lärarna sa att dom ville göra om det! sjukt chill. synd att jag inte tog några kort...
 
Mamma & jag är lite ovänner, så jag är hemma hos pappa. Borde egentligen inte åkt hit, men jag var tvungen att tvätta så jag fick åka till pappa trots allt. Nu har jag en fullproppad maskin med vittvätt i maskinen. Skulle inte förvåna mig om den sprängs eller något. Jag proppade verklingen in i det sista. Kunde typ inte stänga luckan, så tvätten kommer typ inte bli riktigt ren. Nåväl. Det blir väl mer plats i maskinen när tyget är blött. eller kanske inte... aja, skit i samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0