2008

ännu en sömnlös natt & jag sitter och tittar på gamla bilder under året som gick. Läser gamla blogginlägg och bara längtar helt jävla sjukt mycket till sommaren 2009!

Januari 2008 - började jag, lika skoltrött som detta året, skolan igen efter lovet. Jag & Robin hade precis haft våran krismånad och pendlade mellan slut och tillsammans. En rent ut sagt jobbig månad!

Februari 2008 - Jag & familjen Weilöv åkte till sälen i början av Februari och åkte skidor så det susade i backarna. Vi hade mycket tur med vädret men damn vad kallt det var!

Mars 2008 - Jag låg i mitt esse i jobbsökandet. Jag och Robin skulle åka till mitt sommarställe i frankrike, men det slutade med att jag fick själv åka eftersom Robin inte fick för sina tränare. Men min familj var givetvis med mig. Robin fyllde år den 19, och i samma veva beställde vi resan till Turkiet!!!

April 2008 - Under April månad låg Valborgskvällen varmt om hjärtat & hade planerats i det minsta detalj. Amanda var dock ett vandrande närvvrak eftersom hon var så orolig över att huset skulle brinna upp, eller förstöras. Men det gjorde det ju inte. Bara lite matkrig i trädgården. Började även jobba på donken denna månad!

Maj 2008 - min månad. Fyllde 17 den 8 maj och började min nedräkning till min stora 18 årsdag som skulle vara ett år senare. Under maj månad var det 24 grader varmt, typ varmare än vad det var under den sommaren.

Juni 2008 - Skolavslutning! Färgade mitt hår brunt. Det var det värsta jag varit med om på länge, & jag kommer över min döda kropp aldrig göra det igen! Midsommar firande hemma hos Eric, en mycket trevlig kväll med sköna människor. Tyvärr slutade kvällen med att jag & Robin bråkade och ordagrant slog varandra, somnade tillsammans sen var det bra med det.

Juli 2008 - Åkte Jag & Robin. Robins mamma odette, & odetts man Mats. Mats barn stina & frida. Robins lillebror Rickard och Fridas pojkvän Christian till Turkiet - ALANYA! en vecka. Kom hem söndagnatt och åkte till Danmark med Sofia dagen efter, Måndag morgon. Var där i en vecka, fett kul, sen hem igen. Samma dag jag kom hem 15 Juli firade jag & Robin ett år tillsammans.

Augusti 2008 - Spenderades enbart på Amanda Weilövs altan med massa sol & Gyllene Tider på högsta volym. Sen pang bom åkte Amanda till Turkiet & jag fick stanna hemma och Göteborg förvandlades till en regn&stomväder. Samt att skolan började igen.

September 2008 - En seg månad. Det mest händelserika var att Amanda Holm fyllde 16 (!!) haha,stor tjej. Sen åkte jag & Robin med min familj till Frankrike!

Oktober 2008 - Jobbade mycket. Pluggade ännu mer. Jag & Johanna köpte var och sin iPod touch (mitt liv)!! Pluggade världskrig och reveloutioner. Mådde allmänt dåligt eftersom jag pluggade vardag som helg. Gjorde ingenting annat än bara plugga & jobba. Gick till och med så långt att pappa sa att jag inte fick plugga på helgerna längre...

November 2008 - Packet (=anna, linn & linda) var hemma hos Linda och gjorde roliga drinkar, drack öl och kollade på Idol. Första gången på jättelänge jag gjorde någonting på helgen över huvudtaget. Då var jag pepp! Började sy igen. Hade inte gjort det på länge, köpte tyg till nyårsklnningen och sydde klart den på en kväll&natt. Blev beroende av min nya röda jacka, kaffe och låten "jag är en vampyr".

December 2008 - Linda klippte lugg & jääävlar vad bra det blev. Mathias Borsning blev mördad i Änggården & jag och linda var besatta av det mordet. Vi ville veta allt. Skulle gå på begravningen, men fick aldrig reda på när den var (?). Min lillebror Axel fyllde 1 år! Julfesten i skolan med förkrök på toan sen iväg på fest i Näset. Sjukt trevlig kväll. Planer till nyår började smidas och skor inhandlades. Höga klackar, även kallad styltor. Resulterde till en stukad fot.





funderar på att flytta min blogg till Devote?


Kommentarer
Postat av: amanda

vilken fin resume av det gågna året.blir nästan lite rörd ju..

&, hade också tänkt flytta min blogg dit faktiskt. wehej!

2009-01-14 @ 12:26:56
URL: http://cannonball.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0