kill your darling

Märker knappt någon skillnad mellan att sluta klockan 2 eller klockan halv 5. Är lika trött endå... Sista lektionen arbetade vi i våra FN grupper. Min grupp består av mig & Linda. Under alla dessa veckor har vi knappt fått gjort någonting, men den här lektionen var guld värd. Vi har börjat läsa på om Dödstraff. Eftersom vi ska representera Venezuela, som är mot dödstraff och gillar att hacka på USA har vi valt att skriva en resolution mot Dödstraff och få så många länder som möjligt på våran sida.

Jag ser det nästan som en sjävklarthet att vara mot dödstraff. Alla, oavsätt vad man har gjort, har man rätt till hjälp och vård. Genom att bara döda någon som antagligen har allvarliga problem tyder bara på att man vill fly från sina problem, istället för att ta tag i det. Jobba med personen tills han/hon ser ett positivt värde med sitt liv och omvärlden. Men å andra sidan. Om någon hade dödat någon av mina närmaste hade jag inte velat någonting annat än att han/hon hade dött. Om man dödar någon, har man inte rätt till ett eget liv. Ungefär, så som du uppträder mot andra ska du förvänta dig att folk uppträder mot dig. Men samtidigt ser jag en självklarthet att det inte ska finnas dödstraff. Jag är fan kluven i den frågan.



Nåväl.Ikväll ska jag & robin äta hemma hos mamma. Sen ska vi på Yes Man! fett kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0