Hemma från Tunisien

igår var jag uppe i 24 timmar. Trodde jag skulle kollapsa.. men det gjorde jag inte. Jag var inte ens trött. Veckan i Tunisien har givetvis varit underbar. Bra mat, bra väder, sett och lärt mycket. Träffat två trevliga människor som vi bodde granne med på hotellet. Allting var bra förrutom tunisierna själva. Jag ska inte dra alla över en och samma kant. Vi träffade typ en tunisie som jag tyckte var trevlig. Alla andra har varit fruktansvärda. Till och med de tunisiska flygvärdinnerna var barnsligt otrevliga. Man kunde egentligen inte lita på någon där. Pengar där nere betyder så otroligt mycket. Det förstår jag eftersom det är ett mycket fattigt land, men eftersom dom som har en nogurlunda bra jobb också är otrevliga och tappade jag hoppet för trevliga tunisier. Alla vill bara lura en på pengar, det är de det handlar om. Vi blev typ lurade på varenda taxiresa vi gjorde. Endå tycker jag nu i efterhand att det är värt att åka tillbaka till samma ställe igen, stranden och hotellet var klockrent!

Mitt 24 timmardygn började med att jag och robin gick upp 03.00 på morgonen/natten för att bli hämtade av en buss som tog oss till flygplatsen. Flygturen gick på 3 timmar och 40 minuter. Pappa stod och väntade på oss vd terminalen med ingen mindre än Axel. har saknat honom otroligt. Hemma började jag packa upp diverse presenter jag köpt i Tunisien till johanna och pappa. Åt middag hos mamma och sedan ringde Anna och tjatade på utgång. Klockan 23.30 hamnade vi på deep och dansade så mycket tills svetten rann och min fötter var så tillplattade att jag var tvungen att springa hem och byta till converse. Kom hem 03.00. Då var det 24 timmar sedan jag hade gått upp, så det var väl dax att sova.

missade min ungdomsmottagningstid imorse, så nu ska jag tillbaka dit klockan 14.45. sen jobba 17-20. sen blir det läggdax. Pallar fan inte 24 timmarsdygna igen. Förövrigt har Robin lämnat mig ensam kvar i sticken för att dra ner till Spanien. Snopp i röven på det. Sjukt att vi nu ska vara ifrån varandra i 12 dagar när vi under en veckas tid i Tunisien har levt inpå varandra.

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0