en centimeter täcke och dålig sömn

Jag har fortfarande ont i halsen, men kommer ljuga för Robin imorgon om att jag inte har ont i halsen. Jag måste få pussa på honom snart! Robin och jag sov bara med ett täcke inatt, vilket alltid resulterar till en dålig sömn. Jag vaknade mitt i natten av att jag ligger och sparkar på Robin samtidigt som jag försöker dra til mig en centimeter täcke. Tidigt imorse fick jag nog och gick in och drog upp ett täcke från sängen i gästrummet. Vid 12 tiden fick jag ett samtal från jobbet som ville att jag skulle komma in och jobba lite. Passet var givet, trots att jag fortfarande är svullen i halsen och går på antibiotika. Är minst sagt beroende av pengar.

Det snackas en jävla mssa skit om en kille på mitt jobb. Ja, visst. Jag håller med till 100% att den killen har inte alla bistick i lådan, men att prata massa skit om honom när han befinner sig på samma arbetsyta som är mindre än 40 kvadrat centimeter är så lågt. Jag vet med mig hur det känns att vara mobbad, det är ett helvete. Man är inte dummare än vad folk tror. Blickar och skratt som bränner förbi ens omgivning när man går förbi får magsäcken att dra ihop sig, hjärtat att bulta snabbare och en översvämmad tårkanal att börja rinna. Det gör ont, och jag förstår inte hur vuxna människor på en arbetsplats kan bete sig som femårsklassade barn. Helt ärligt. Om någon från mitt jobb läser detta, skämms inte jag ett dugg över det. För jag vet precis vad jag pratar om. Mobbing! Nästa gång jag är på jobbet och detta händer ska jag säga till. Det gör till och med ont i mig när dom pratar bakom ryggen på honom, och eftersom inte jag tycker om honom särskillt mycket, fatta hur ont det gör i honom varje dag då. Jag hatar elaka människor. Jag hatar mobbare. Jag hatar orättvisor! elaka människor som mobbar andra är orättvist!

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0