hade bara lust att skriva av mig lite

varje gång jag träffar nya människor ser jag på dom utan några som helst fördommar eller i en negativ klang. Alla fördommar, myter och rykten man hört runt omkring sig kopplar jag bort. Man ska för allt i världen inte tro på rykten och fördommar. Människor som andra är avundsjuka på, brukar få falska rykten efter sig. Varför ger man inte alla en ärlig chans att lära känna? Alltid bemöta någon positivt, och sluta lita på rykten. Tänk om man själv skulla vara med om det. Alla kan göra fel här i livet och alla har en ärlig chans att få ett trevligt bemötande. Varesig man är idiot, alkolist, brottsling eller fjortis. Hatar rykten! uch, vill aldrig vara med om någonting sådant. Folk som är stöddig, tykna och trycker ner andra för att höja sitt eget självförtroende ser jag som förlorare. Varför inte bara vara glad och trevlig och låta sig själv få ett eget intryck och uppfattningar själv om andra människor, istället för att helatiden luta sig på andras åsikter. Bara genom att vara trevlig, omtänksam och sympatisk kommer man långt. Man borde skämmas när man är otrevlig och elak. Det borde göra ont, lika ont som det gör på den som drabbas. Tycker det finns ganska många människor som stödjer sitt självförtroende på elaka komentarer. Kan inte bara alla vara snälla och trevliga mot varandra.

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer
Postat av: amanda gayröv

håller med dig till viss del, fast det där med brottslingar beror väl på vilken typ av brottslingar. skulle aldrig vara trevlig mot en pedofil typ. tror inte det går att inte ha några fördomar faktiskt..

2009-03-19 @ 09:36:08
URL: http://amanda-w.devote.se
Postat av: amanda

eftersom det inte går att nå dig: RING MIG! :)

2009-03-20 @ 09:31:05
URL: http://amanda-w.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0