sjukhusvistelsen

såå jäävla trött på att vara sjuk nu. Har legat i soffan hela dagen, och då menar jag verkligen heeela dagen.
Igår upptäckte jag vita prickar i halsen, vilket betyder att det inte bara är en vanlig förkylning, utan typ en halsfluss. Efter några om och med så åkte jag och Johanna upp till östra sjukhuset. Johanna släppte av mig vid ingången så jag kunde gå in och skriva in mig medan hon parkerade bilen. Precis när hon kom in i väntrummet och skulle sätta sig & vänta tillsammans med mig så blev jag inkallad hos doktorn!! det har aldrig gått så fort för mig innan. Läkaren kollade i halsen och konstaterade att jag hade halsfluss, utan tvekan. Eftersom jag hade ganska ont i nacken så ville hon ta ett blodprov på mig, hon tog blodprov och satte dit en liten plupp grej som liksom satt i armen på något konstigt sätt? as äckligt. men hon plåstrade över ploppen så jag skulle slippa se det. Blev lite fundersam över om hon kanske missuppfattade om vart jag faktiskt egentligen hade ont...  Men hon trodde att jag hade halsfluss OCH hjärnthinneinflammation också, eftersom jag hade ont i nacken. Men det hade jag ju inte, hade bara halsfluss. Men eftersom jag hade överdrivet lite om min "onda" nacke så fick jag vänta på en till läkare. Jag blev i alla fall inkörd till ett nytt rum och Johanna kom från väntrummet för att jag mig sällskap. Jag tror vi väntade på den jävla doktorn i en timme och 30 minuter. Men under den tiden hade vi faktiskt ganska roligt. Eftersom Johanna hade kommit till det stadiet då hon var övertrött och uttråkad så skulle hon typ pilla och pröva allting. Hon provade reflexhammaren på sitt eget knä, snurrade några varv på stolen, provade plasthandskar som hon senare tryckte ner i sin handväska.. "- som en liten souvenir". OCH nej Johanna är inte min 1 åriga lillasyster, även om det roligt nog kanske låter så. Hon är min pappas sambo och min lillebrors mamma. Men jag var lika uttråkad och drack typ 100 små muggar med iskallt vatten för att bedöva min halsont lite. Efter dom 100 små muggarna med iskallt vatten bröt jag tystnaden genom att säga "-eeh, jag är lite kissenödig nu" As jobbigt att gå på toa när man måste ha ena armen rak eftersom man har en jävla nålplupp rätt in i högra armvecket. var dom tvungna att ta höger liksom. Nåväl. När jag kommer tillbaka till mitt lilla rum så säger Johanna att läkaren precis var där! så jävla otur. Alltså, jag kanske var på toa i minst 3 minuter!!! Men läkaren kom tillbaka efter några minuter. Fick min medicin tillslut. Dom skickade senare in en mycket ung, liknande prao elev, som skulle ta ut min nålplupp ur armen. Efter att han hade dragit ut den och satt på ett plåster så sa han citat "nu har den här nålen irreterat ditt blodkärl, men tryck på plåstret i tre minuter så stoppar det. annars kanske det bli ett blodbad här". Blodbad?! detta tog jag givetvis på fullaste allvar och ville vara på säkra sidan att det inte skulle bli blodbad, så jag satt fortfarande och tryckte när vi hade kommit hem igen.

Idag har jag som sagt legat i soffan HELA dagen. Kollat på wild kids, andra avenyn och öga mot öga på SVT play, på datorn. Kanongrej. man kan liksom välja vilket program man vill. skit bra. Så nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på lite gamla andra avenyn avsnitt som man har missat.

Kommentarer
Postat av: Angelica

stackars dig carro. hoppas du mår bättre snart!

skickade sms till dig igår, vet inte om du fick det.



PUSS!

2009-03-18 @ 08:29:27
URL: http://zoas.blogg.se/
Postat av: amanda

älsklingen! man borde amputera din hals som alltid blir sjuk! nåväl. jag tycker om dig i alla fall! hoppas du är frisk till helgen så vi kan ses. då åker ju mamma&pappa till branäs mouhahha! krya på dig skruttis!(L)

2009-03-18 @ 10:58:44
URL: http://amanda-w.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0