mamma till en mördare

Jag kollade på "mamma till en mördare". För det första, varför heter det "MAMMA till en mördare" och inte föräldrer till en mördare? Pappan är väl lika involverad?! Nåväl: En psykiskt störd människa ska SJÄLVKLART inte dömmas till fängelse utan psykiatrisk vård. Det är det här jag menar Amanda. (Jag och Amanda har nämligen haft en hetsig diskution om detta mitt i natta). Det är synd om psykiskt störda mördare. Dom är ju sjuka, och sjukdomen är ärftlig men man kan även få den om mamman som bär fostret förtär alkohol eller röker. Detta kan ju inte barnet hjälpa. Man kan aldrig sätta sig in i den situationen att höra röster att "gör det, döda" osv. Men det är ju precis så det är, i många fall av mord som begås.

Frågan är bara hur kan frisk man kan slå sin fru utan skundkänslor även om han inte är psykopat. Är det bara en dålig bakgrund som är förklaringen eller föds man med belägg för att vara en våldsam person?

MAKE LOVE / CAROLINA


Kommentarer
Postat av: gaylöv

absolut, håller med om att dessa människor behöver vård men det jag reagerade på i fallet om therese så var det att mördarna fick så kort tid. man hinner liksom inte bli frisk på ett år och åtta månader..

2009-11-24 @ 21:26:35
URL: http://weilov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0