musik ÄR magi



Jag hörde låten varje dag spelas vid poolen i Tunisien. Jag köpte hotellets skiva och låten fick följa med hem. Strax efter jag kom hem var det dax att åka till Danmark med bland annat Sofia Hansson och jobba. Jag brännde en skiva med diverse låtar, bland annat den här. Varje kväll spelade vi den. Varesig vi förberede oss på en utgång, eller om vi städade upp efter gårdagen. Vi spelade den hela tiden. Musik som är så starkt bunden till händelser blir det nästan magiskt när man en tid efter lyssnar på den igen. Den tar mig till platsen där jag sitter och dricker en bers i vardagsrummet i Danmark med Sofia och den tar mig till platser där jag ligger i en solstol i Tunisien. Man ska fan spela sönder en speciell låt under tillfällen man vill komma ihåg i livet. Jag kan ta på kännslan när jag spelar den här låten, och tänker på Danmark eller Tunisien. Som om jag är där här och nu. Sjukt. Det är magi.

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0