psykologi: Varför begår man brott?

skriver om unga brottslingar i psykologin. Varför begår man brott? Enlig mig tror jag på att det finns många faktorer som gör att man blir kriminell. Oftast handlar det om sociala problem, exempelsvis med familjen. En mamma som inte älskar en och en pappa som är alkolist. Problem i skolan, kanske konsentrations svårigheter. Dåliga betyg. Hamnar i fel ungmåskretsar. Och som Linda sa till mig, alla med dålig bakgrund blir inte brottslingar, men alla brottslingar har en dålig bakgrund.

avslutar detta med ett kinesiskt ordspråk "Den som först tar till våld visar att han inte har fler argument"

har gäspat typ 10 gånger inom loppet av 2 minuter. Vill hem. Typ bada bubbelbad. Mina händer är som två isblock. Åååh, varm oboy!

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0