För kärlekens skull

Pappa har kommit hem. Han skrev ut sig själv ifrån sjukhuset igår för han var så trött på sjukhusmaten, rumskamraterna och miljön. Min bonusmamma Johanna fyller 38 idag, och det är 11 dagar kvar tills jag åker till Dubai! Det firar vi med en Eldkvarn text - Fulla för kärlekens skull.

Nånstans slog klockan fyra
Och ute faller regn
Jag reser om en timme
Maria sover än
Vi satt på Rörstrandsgatan
Igår kväll och drack vin
Hösten fyllde våra hjärtan
Två älskande var vi
Och väskan är redan packad
Men jag vill inte gå
Hur lämnas man den man älskar?
Jag kommer aldrig att förstå
Det fanns en tid för länge sen
när mitt hjärta var av sten
Jag kunde lämna allt och alla
jag bytte roll och scen
Nu rullar tårar nerför kinden
när jag kör genom Söder Tull
Ikväll ska jag bli full för kärlekens skull

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0