Sparoholic? Sparnarkoman?

Jag kan nog jämnföras med krösus sork. Rik, snål jävel.
Även om jag själv skulle vilja kalla snål för ekonomisk. Har precis kommit hem med två armband från pearls for girls, ett par lite finare mysbyxor, ett linne och en t-shirt. Har ångest över att det blev så mycket, men mer än hälften av det jag köpte var på rean.

Istället för att tycka att pengar är till för att spenderas, tycker jag att pengar är till för att sparas. Oftast brukar belöningssystemet i hjärnan tillfredställas bra när man köper grejer, jag får snarare ångest. Alltså raka motsatsen mot shopaholic. Vad är man då? Sparoholic? Sparnarkoman?

MAKE LOVE / CAROLINA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0