Tillbaka i Göteborg.

Känns som om jag har varit borta i evigheter, samtidigt känns det som om det inte var speciellt längesedan jag åkte. När jag satt på planet på väg ner till Kapstaden slog det mig: vad fan håller jag på med? Jag slänger iväg mig själv till en stad jag aldrig varit i innan, tillsammans med människor jag ALDRIG träffat innan.

Men, jag hade ju bestämt mig. Jag skulle ju klara det, var ju redan på väg.
Allt där nere överträffade mina förväntningar. Vi bodde i ett relativt stort, fräsht hus med pool. Delade rum med tre andra svenskar. Anna, Sara och Helena. I huset bodde även Lisa & Holly, våra kontaktpersoner. Även volontärerna Lukas från Australien och Pam från USA. Vi blev som en liten familj. Måndag till Fredag, 09 - 16, åkte vi till daghemmet Jabulani. Under helgen åkte hela gänget till Kapstaden, jag åkte till Safari - såg big five, och jag var nöjd. Var ensam i huset en natt och dag. Var nere på stranden (kännde skammligen nog inte på vattnet, det var hajvarning varje dag så jag vågade mig inte ens ner till vattenbrynet), gick i affärer, prommenerade till grannbyn.

Vi fick veta bakgrunden och historian bakom alla barnen. Men inte specifikt vem som hade vilken bakgrund. Vissa hade det relativt bra, vissa hade det förfärligt. Det är jobbigt att lämna vissa barn, som men vet har problem. Det är jobbigt att bara flyga hem till sitt igen, och lämna alla där nere. Vissa blev som sitt eget barn. Lovade Holly att, om jag åker tillbaka till Sydafrika, som turist, kommer jag garanterat åka till Jabulani och hälsa på alla barnen igen. Det måste jag ju. Kanske tar med mig någon hem. Dom söta små liven.

MAKE LOVE / CAROLINA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0